Китай и американският рапър Кени Уест имат едно общо нещо: те обичат коняк. Китайците са толкова въодушевени от френския коняк, че се очаква след четири години да се превърнат в най-верните му потребители, показва неотдавнашно проучване на International Wine & Spirits, поръчано от концерна за търговия на вино Vinexpo.
Китай вече е вторият най-важен пазар за коняк след САЩ и бавно пресушава световните запаси, пише в свой анализ Wall Street Journal.
В Поднебесната империя конякът е символ на статуса. Бизнес партньорите си го подаряват един на друг, пие се с удоволствие на корпоративни събития, както и на семейни тържества.
През миналата седмица производителят Pernod Ricard заяви, че марката му коняк Martell се разраства с бурни темпове благодарение на силното търсене в Китай. През втората половина на 2011 г. компанията е продала с 28% по-големи количества Martell, отколкото година по-рано. Нито една друга марка на компанията не расте толкова бързо.
В началото на годината и Remy Cointreau обяви, че продажбите на марката Martin през деветте месеца до декември се е увеличила с 37%. И Remy, подобно на Pernod, заяви, че силното търсене от Китай е най-важния двигател за растежа.
Oще новини за луксозни стоки четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.