Към края на 2011 г. 40% от площите по основните търговски улици в София са били празни, посочва се в доклад на GVA Sollers за сегмента на търговските имоти.
За сравнение празните площи в моловете в София са около 10% и малко над 10% - във второстепенните търговски локации.
На главните търговски улици остава проблемът с липсата на големи площи (над 150 кв. м), които са предпочитани от вече утвърдените брандове. Такива площи са по-устойчиви по време на криза и реализират големи обороти, пише в доклада на компанията.
Според консултантите единственото решение за спасяване на търговските улици е модернизиране и уедряване на търговските площи, както и отваряне на повече заведения вместо магазини.
Със 17% са паднали наемите на столичния бул. „Витоша“ през миналата година, показват данните на експертите. Причината е строителството на метрото, както и затрудненият достъп.
Очаква се обаче празните търговски площи по Витошка да се напълнят отново след пускането на метрото и превръщането й в пешеходна зона.
Към момента „Граф Игнатиев“ е предпочитана локация за разходки и пазаруване пред бул. Витоша. Наемите за търговците там са по-високи от тези на Витошка, пише още в доклада.
Продължава тенденцията на значително привличане на най-висш клас модни марки по улиците „Съборна”, „Леге” и „Калоян”. Това се затвърждава и през 2011 г.
В централната част на Варна също има свободни търговски площи. Главната търговска улица на морската столица – бул. „Княз Борис I”, става все по-негостоприемна за жителите и гостите на града заради недобрата поддръжка, се казва в доклада.
Още новини за имоти четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.