Британският гигант за продажби по интернет Lastminute.com обяви, че е увеличил загубата си за първото тримесечие на финансовата 2004/05 г. Компанията посочи и че възнамерява да закрие над 300 работни места в рамките на одобрен наскоро план за преструктуриране.
Интернет групата, която закупи общо пет компании през миналата година, обяви загуба от 1,8 млн. лири (2,6 млн. евро) за трите месеца до 31 декември 2004 г. спрямо отрицателен резултат в размер на 1,1 млн. лири (860 хил. евро) за същия период на предходната финансова година.
Общата стойност на извършените покупки чрез сайтовете на компанията е скочила над три пъти за наблюдавания период до 264 млн. лири (383 млн. евро) спрямо 80,4 млн. лири (117 млн. евро) за първото фискално тримесечие на 2003/04 г.
През последните четири години Lastminute.com придоби общо 14 компании, а от тази година стартира план за преструктуриране, целящ само през 2005 г. да бъдат съкратени разходи за 13 млн. лири.
На първо време британската група ще затвори шест от 24-те си представителства в света, което ще доведе до съкращаването на 130 работни места. През третото тримесечие ще бъдат закрити още седем представителства заедно с 200 работни места. Предвижда се след изпълнение на приетата програма в компанията да останат на работа 2 000 души.
Въпреки увеличаването на загубата за тримесечието от Lastminute.com определят състоянието си като стабилно и уточняват, че първото фискално тримесечие по принцип е най-слабо за компанията.
Новините се оказаха по-скоро положителни за акциите на компанията, които поскъпнаха с 5,39% на борсата в Лондон до ниво от 112,50 пенса към момента.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.