Швейцарският гигант Nestle ще купи бизнеса с храни на американската фармацевтична компания Pfizer за 11,85 млрд. долара, съобщава Ройтерс.
Така швейцарците ще вземат превес над френските си конкуренти от Danone в битката за надмощие на печелившия пазар на детски храни. Nestle – най-големият производител на пакетирани храни в света – бе считан за фаворит в наддаването заради свободните средства, с които разполага и защото плаща кеш.
Очаква се придобиването да генерира продажби за 2,4 млрд. долара през тази година и да подкрепи маржовете на компанията, благодарение на позициите на развиващите се пазари, където населението расте бързо.
„Доказаната марка и продуктовото портфолио на Pfizer Nutrition, отдаденият на успеха персонал и силното географско присъствие (85% от продажбите са на развиващите се пазари) ще допълнят перфектно нашия бизнес с детски храни“, заяви главният изпълнителен директор на Nestle Паул Булке.
Pfizer обяви за продажба бизнеса си с детски храни, както и този с ветеринарни продукти, миналия юли, след като цели да се фокусира върху основния си фармацевтичен бизнес.
Растящите продажби в нововъзникващите пазари и непрестанното търсене на капсули кафе Nespresso гарантираха на най-големия концерн от хранително-вкусовата промишленост в света Nestle добър старт на новата година.
За първото тримесечие на 2012 г. компанията отчете повишение на приходите от продажбите с 5,6% до 17,8 млрд. евро, при 20% ръст в продажбите на Nespresso.
Още новини за световния бизнес и икономика четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.