Много чужди инвеститори проявяват интерес към София, но поради една или друга причина избират алтернативни дестинации извън страната. Онези, които все пак решат да се установят в България обаче, се спречкват с редица трудности при бизнеса.
Повечето от тях са свързани с неразвитата инфраструктура и липсата на предвидимост на това, което чуждите инвеститори могат да очакват.
Определено София, която като столица концентрира голяма част от бизнеса в България, би служила като привлекателна позиция за нов бизнес, коментира Никола Игнатов, мениджър в Sofia Airport Center. Той каза, че едно от предимствата на столицата е, че той е красив и „уникален град“. Малко са големите градове в Европа, където има планина например, каза той.
Единствено планината и зеленината сами по себе си не биха могли да привлекат бизнес. Те са важен фактор, но без необходимите предпоставки за правене на бизнес, чуждестранните инвеститори не биха дошли тук, смята Атанас Гаров, изпълнителен директор на консултантската компания Colliers International,
Това, което най-много липсва е, правителството, след като успя да идентифицира няколко конкретни сектора, да вземе мерки как да ги стимулира не само на думи, а да ги привлича активно.
Доколкото може да се съди за активността на бизнеса (чуждият и родният) от пазара на офис площи, основното търсене в момента идва от страна на ИТ индустрията, аутсорсинг компаниите (основно в частта на изнасянето на бизнес процеси) и фармацевтичните компании.
Какво притеснява чуждите инвеститори, може да видите в анализа на Investor.bg