Интернет аукционът еBay разчита на Китай, за да разшири полето си на дейност, но на първо време очаква растеж благодарение на сайтовете си във Великобритания, Южна Корея, Франция и Италия, съобщават от компанията.
През четвъртото тримесечие еBay разочарова очакванията на Уол Стрийт за първи път за последните четири години, след като изникнаха опасения за забавяне на растежа, които ще принудят компанията да инвестира повече в реклама за привличането на нови клиенти.
В международен аспект дейността в Германия е начело по размер на приходи, като през миналата година оборотът в страната възлиза на една трета от целия оборот на компанията и се очаква до 2006 г. да достигне дела на САЩ.
Според представители на компанията тенденцията е Великобритания да измести Германия, а Франция и Италия да заемат нейното място по дял на приходите.
За 2004 г. оборотът на калифорнийската компания възлиза на 3,3 млрд. долара, от които 1,2 млрд. долара са реализирани в чужбина.
Само в Европа оборотът възлиза на 950 млн. долара, но най-големият растеж се наблюдава в Азия.
Южнокорейският филиал е реализирал 100 млн. долара оборот за миналата година, като така се превръща в третият най-печеливш пазар за компанията в международен план.
еBay обмисля широка рекламна кампания в Китай, която вече започна с онлайн маркетинг чрез китайски партньори, като порталът NetEase и сайта за игри Shanda.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.