Бургас ще стане първенец по площ на търговските центрове на хиляда души население през 2012-2013 г., след като бъдат открити новите молове, които се строят в момента.
До една година от 130 кв. м на 1 000 души, каквото е разпределението на търговските площи в Бургас сега, те ще набъбнат до 464 кв. м на 1 000 души, каза Добромир Ганев, управител на консултантските компании Форос – Национална Компания Недвижими Имоти и GVA Sollers Solutions, по време на Клуб Investor.bg, посветен на имотите.
В момента пазарен лидер е Варна с 361 кв. м търговски площи на 1 000 души. Следват я Русе с 306 кв. м и Стара Загора с 279 кв. м. В София търговските площи са 138 кв. м на 1 000 души.
След няколко месеца, когато ще отворят врати новостроящите се 3 мола, търговските площи в столицата почти ще се утроят до 306 кв. м на 1 000 души, допълни Ганев.
С откриването на новите търговски центрове, като цяло България почти ще достигне средноевропейския показател от 450-500 кв. м търговски площи на 1 000 души население, допълни експертът.
Добромир Ганев посочи, че ръстът на пазара на имоти от миналата година се дължи основно на сделките със земеделска земя и жилища.
Тенденцията за увеличаване на сделките на пазара на недвижимости продължава и през 2012 г., допълни експертът.
През първото тримесечие са сключени близо 36 хил. сделки, което е с 2% повече спрямо първото тримесечие на миналата година. Спрямо първите три месеца на 2010 г. сделките в периода януари-март са се увеличили с 26%, коментира той.
Ричард Макдоналд, съосновател на MRP International, предупреди, че пазарът в България още не е достигнал дъното.
“Ако си представим, че пазарът на имоти е часовник и пикът му е при 12, а дъното – при 6, то в момента в България пазарът се намира някъде между 3 и 5”, каза Макдоналд.
Той посочи, че купувачите на имоти трябва внимателно да преценят момента на инвестицията си, тъй като стойностите сега не е задължително да са най-лошите.
Още новини за имоти четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.