“Каменица” АД пусна в експлоатация своята опаковаща линия за РЕТ (пластмасови) бутилки в пивоварната си в Хасково, съобщиха днес от компанията. Проектът по преместването на производствените мощности от Плевен е част от оптимизацията на производството и е осъществен за срок от четири седмици.
Стойността на това преместване е 250 хиляди евро и е част от предвидените инвестиции в района на Пловдив и Хасково. Приблизително един милион евро ще бъдат инвестирани до края на 2005 година в двата пивоварни завода на “Каменица” АД. Основните проекти са свързани с разширяване на капацитета на пловдивската пивоварна, двойно увеличаване на капацитета на кег-линията, разширяване на складовите помещения за готова продукция в Пловдив и Хасково със средно 1500 кв. м.
“Преместването на производствените дейности от Плевен в другите ни две пивоварни беше решение изцяло основано на икономически причини. Това е проект, който ще ни направи по-конкурентни, като ние ще продължим да предлагаме на нашите потребители висококачествена бира”, каза Йохан Де Смет Ван Дам, генерален директор на “Каменица” АД.
В двете пивоварни в Пловдив и Хасково ще бъдат разкрити 21 нови работни места.
Сегментът на бирата, продавана в пластмасови опаковки на бирения пазар в България, е един от най-динамично развиващите се. Според изследване на ACNielsen около 37% от общите продажби на бира в страната се продават в РЕТ.
По данни на Съюза на пивоварите в България “Каменица” АД е лидер в сегмента с 436,4 хил. хектолитра, продадени за първите 10 месеца на годината, следвана от “Загорка” с 391,3 хил. хектолитра. Към края на октомври “Каменица” АД е лидер на пазара с общи продажби от 1,304 млн. хектолитра, “Загорка” АД е на второ място с 1,238 млн. хектолитра, а 0,798 млн. хектолитра са продадени от “Карлсберг-България” АД.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.