IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

70 хиляди абонати на ЧЕЗ избраха електронната фактура

За една година компанията е спасила 134 дървета

70  хиляди абонати на ЧЕЗ избраха електронната фактура

Зорница Йорданова, директор „Маркетинг и подпомагане на продажбите“ в „ЧЕЗ Електро България“ за политиката на компанията за опазване на околната среда и енергийната ефективност.

Г-жо Йорданова, какво  представлява електронната фактура и с какво се отличава от хартиената?

Освен безспорните си екологични ефекти, електронната фактура е по-сигурна и удобна алтернатива на хартиения носител. Тя е напълно легитимен документ, идентичен с хартиената версия, а изборът й дава достъп на клиентите до сметката им за електроенергия по всяко време и елиминира риска от недоставяне на фактурите поради грешен или липсващ адрес.
Електронната фактура е безплатна услуга и получаването й става чрез еднократна регистрация. Тя може да бъде направена през корпоративния сайт www.cez.bg, с обаждане на денонощната информационна линия на ЧЕЗ 0700 10 010 или в Центровете за обслужване на клиенти в Западна България. Информацията, която е нужна на потребителите при заявяване на услугата, е Клиентски номер и Оторизационен код от хартиената фактура. Електронната фактура се изпраща по имейл до 24 часа след издаването й.
Днес процесите в обществото следват нови модели. Голяма част от клиентите ни се ориентират към електронното обслужване, в частност електронната фактура, защото са сигурна и бърза алтернатива на традиционното обслужване.

Колко ваши клиенти вече се отказаха от хартиена фактура?

Oт въвеждането на електронната фактура през август 2011 г. до момента тя е предпочетена от близо 70 000 клиенти на компанията. Изчисленията показват, че използването на хартия е намалено с 1 120 000 листа, което е равносилно на спасени 134 дървета.
Близо 70% от предпочелите електронни фактури са го заявили чрез корпоративния уебсайт, а останалите – в Центровете за обслужване на клиенти и телефонния център. Наблюденията ни показват, че интерес към услугата проявяват предимно хора в активна трудоспособна възраст между 30 и 50 години. Надяваме се предимствата на електронната фактура да бъдат оценени от все повече хора от различни възрасти и сфери на дейност.

ЧЕЗ е първата електроенергийна компания в България, която въведе електронната фактура. Това мода ли е? Какво всъщност стои зад това ваше решение?

Не е мода, разбира се. Това е отговор на нуждите на нашите клиенти и акт на корпоративна социална отговорност. Изборът на електронна фактура и електронно обслужване по принцип е един от начините всеки от нас да намали разхода на хартия и да допринесе за устойчивото развитие на икономиката и обществото. Убедени сме, че все повече ще бъдат клиентите, които ще оставят своя екологичен отпечатък. Услугата „Електронна фактура” е част от стратегията на ЧЕЗ за модернизация и трайно повишаване на качеството на обслужване. В същото време с помощта на клиентите си компанията дава своя принос за намаляване на вредните емисии и за едно по-зелено бъдеще.

Какви  други действия предприемате по отношение на политиката ви за опазване на околната среда и енергийна ефективност?

Устойчивото развитие е сред приоритетите на ЧЕЗ. В рамките на дългосрочната стратегия за енергийна ефективност и в духа на политиката за корпоративна социална отговорност са разработени и се изпълняват проекти, насочени към различни сегменти на обществото.
Компанията активно си сътрудничи с местните власти за постигане на устойчиво енергийно планиране.  Като част от проекта  „Енергиен мениджмънт в общините” ЧЕЗ вече организира обучение на енергийни експерти за прилагането и управлението на енергоспестяващи мерки по места. Инициативата ще продължи с още общини.

ЧЕЗ организира и участва в няколко кампании за енергийна ефективност. Четири поредни години дружеството подкрепя инициативата „Часът на земята”. Компанията активно подпомага Столична община  в посока извършване на енергиен одит и последващо  саниране на детски градини. От тази година стартира и помощта за училища, като първото от тях ще бъде 60-то училище в столичния кв. „Бенковски”.

ЧЕЗ Електро България подкрепи и европейското  състезание  за пестене на енергия в домакинствата „Климатична купа за граждани на Европа”, в което се включиха над 150 служители на ЧЕЗ.
Компанията издава и полезни материали със съвети за намаляване на сметката за електроенергия. Най-актуалният от тях е наръчникът „Енергиен спестовник” , който съдържа полезни съвети за клиентите  как да оптимизират консумация на електроенергия. Още начини за пестене на електроенергия при използването на различни електроуреди могат да се намерят в специална секция на корпоративния сайт на компанията www.cez.bg – „Енергийна ефективност“

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата