В проектозакона се внедрява регламент на ЕС, който разширява приложното поле на правилата за обезщетяване на пътниците.
Проектът дава възможност за наемане на въздухоплавателно средство на "мокър" лизинг /заедно с екипажа/ от български авиооператор за срок до 30 дни, без за това да е необходимо предварително одобрение на ръководителя на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".
Въвежда се изискването дирекцията да издава свидетелство за извършване на аеронавигационно обслужване. Проектозаконът дава правно основание за издаване на наредба за реда и условията за издаване на тези свидетелства.
Наредбата ще регламентира правото на Европейските общности по отношение получаването на свидетелство за извършване на аеронавигационно обслужване, което ще осигури съответствие на лицето, което осъществява тази дейност с европейските критерии.
Проектозаконът прецизира и текстове, свързани с видове такси, събирани от "Ръководство на въздушното движение" , като изрично е посочено, че пътна е само таксата за прелитане в обслужваното въздушно пространство.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.