Концесията на пристанищен терминал “Русе-Запад“ е поредната успешна реализация на правителството в тази област, обясни транспортният министър Ивайло Московски след днешното заседание на Министерския съвет.
На него кабинетът определи “Пристанищен терминал Русе-запад“ ДЗЗД за концесионер на пристанищен терминал "Русе-запад". За 35-годишния срок на концесията обединението се ангажира да инвестира 12 222 000 лева в инфраструктура, съоръжения и развитие на предоставяната услуга.
Последните концесии показват, че това е една успешна политика при кризата и невъзможността на държавата да инвестира в пристанищна инфраструктура, обясни Московски.
По негови думи фактите говорят, че частните инвестиции и публично-частното партньорство са един успешен метод. Министърът даде пример с пристанищния терминал за насипни товари на пристанище Бургас. Московски обясни, че след концесията приходите и товарооборотът са се покачили значително.
По думите на министъра на транспорта гарите в страната също ще бъдат дадени на концесия. Той обясни, че в момента тече процедура по избор на изпълнител за модернизацията и реконструкцията на софийската централна гара. Според Московски след модернизацията ще се реши дали дали да бъде дадена на концесия или не.
Той допълни, че вървят процедури за гарите в Пловдив и Варна. Московски беше категоричен, че има готовност да стартират процедури за други гари при инвеститорски интерес.
Министърът коментира и темата за приватизацията на БДЖ “Товарни превози“. Той заяви, че се надява да се получи “хубаво състезание“ между кандидат-купувачите и да се постине добра цена и условия за приватизация.
Девет фирми са закупили документи за участие в конкурса за продажба на “Товарни превози“. Голяма част от кандидатите са скрити зад юридически лица и адвокатски дружества. Московски предположи, че зад тях седят “големи имена“.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.