Според него най-справедлива е електронната система за отчитане, но тя е много скъпа. След 2007 година българските превозвачи трябва да бъдат равностойни на колегите си от ЕС и това е основното предизвикателство пред тях, каза още Мутафчиев.
Той е възложил на началника на ИА "Автомобилна администрация" Володя Киров и зам.-министъра на транспорта Георги Петърнейчев да изработят бюлетин за българските автомобилни превозвачи, в който да са описани всички изисквания на ЕС към работещите в транспорта.
Според Петърнейчев ако паркът на превозни средства в България се попълва с все по-нови автомобили, ще се намалят произшествията, качеството на транспортните услуги ще се повиши, а околната среда ще се опазва повече.
Володя Киров посочи, че 190 са пунктовете за технически прегледи, които са се отказали от тази дейност и припомни, че от 2007 г. започва въвеждането на дигиталните тахографи.
През миналата година са направени 4184 проверки в предприятия за обществен транспорт, като са установени 797 нарушения.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.