Идеята в българския туризъм да бъде въведена нов вид категоризация на туристическите обекти, така наречената "зелена звезда", лансира тези дни заместник-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев, който отговаря за ресор "Туризъм".
Предложението е "звездата" да бъде давана на тези хотели и ресторанти, а и други обекти, които предлагат на клиентите си български хранителни продукти, като например българско прясно и кисело мляко, зеленчуци и плодове. По този начин от бранша, а и от ресорното министерство, искат да въведат мярка, която активно да подкрепя българските производители, като им даде шанс продукцията им да се реализира в националния ни туристически продукт.
"Замисълът на зелената звезда е да се намери ефективен начин да се наложат нашите храни в български туристически обекти. В момента 81% от храните и напитките, които се използват от бранша, са внос. Пазарът е превзет от внос, който пречи на българските производители, задушава икономиката ни", коментира пред Investor.bg Благой Рагин, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация.
По думите му хората се научиха да следят и да внимават за здравето си и започнаха да търсят по-качествената храна. Ако се въведе тази зелена звезда, собствениците на ресторанти и хотели ще се постараят да въведат в бизнеса си екологични продукти българско производство, с гарантирано качество, категоричен бе той.
По негови думи с повишаване на качеството на продуктите в хотелите и заведенията ще се повиши и качеството на предлаганата туристическа услуга. А по този начин страната ни ще може да се промотира пред света с призиви, като „Без ГМО“; „Екологично чиста“ и други.
Според Рагин обаче идеята за "зелена звезда" тепърва ще се развива и ще бъде предмет на дискусия между експертите от бранша и тези в ресорното министерство. По негови думи браншът тепърва ще обмисли по какъв начин би било правилно да се въведе зелената звезда – с помощта на специален сертификат, разрешително, лиценз или друг документ.
Сходно е мнението и на Стефан Шарлопов, който е председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Той обясни обаче, че все още няма правилник, който да регламентира употребата на зелената звезда.
"Предложението за въвеждането й със сигурност ще бъде дискутирано вътре в бранша, тъй като идеята е много добра. С помощта на зелената звезда ще се подкрепят българските производители на плодове, зеленчуци и всички останали хранителни суровини, а това от своя страна ще бъде един естествен стимул за икономиката на страната", посочи той.
Шарлопов заяви, че най-важното по отношение на въвеждането на звездата е ясното обозначение и разграничаване на стандартите, по които ще се определя за кой туристически обект може да бъде дадена тя.
"Не трябва да се допуска българският туризъм да се напълни с места, които уж предлагат продукти на наши производители, а всъщност да не е така", допълни той.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.