IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Идеалният инвеститор - поне за 10 години, да създава повече заетост

По-креативна си представя Агенцията за инвестиции новият й директор

Светослав Младенов. Снимка: БТА

Светослав Младенов. Снимка: БТА

По-активна и креативна да бъде Българската агенция за инвестиции, ще се стреми новият й изпълнителен директор Светослав Младенов. Според него БАИ трябва да има повече информация, която да даде на инвеститорите и това ще бъде основната дейност на агенцията.

Младенов описа и идеалния инвеститор. „Интересуват ни по-скоро инвеститори, които планират периодът на инвестицията да е минимум 10 години, с намерение за планово развитие - по-умерено в началото, но по-трайно, свързано с повече заетост“, заяви той, цитиран от БТА.

По думите на Младенов към момента инвестициите са около 700 млн. лв. по данни на БНБ за периода януари-юни тази година. За същия период на миналата година размерът им е бил около 1,1 млрд. лв. Най-точно тази статистика ще бъде през март идната година, тъй като сега търпи развитие, коментира той.

Младенов каза още, че усилията на БАИ ще са насочени и към местната власт, и към отделните министерства. Изпратени са писма с искане всички те да представят инвестиционните си проекти, за да се изработи инвестиционен каталог на България. Младенов се надява каталогът да бъде издаден в рамките на месец и половина.

Друго приоритетно направление е подобряване на комуникацията с висшите училища. Към момента не знам някой да е предприел действия да запознае младите хора, които са последна година в университета, какво представлява БАИ, коментира Младенов. По думите му основната цел е младите хора да станат посланици на инвестиционния климат на страната в България и по света.

БАИ ще се стреми да излезе от територията на България, за да запознае по-широк кръг инвеститори с условията у нас, заяви Младенов. Той отбеляза, че Агенцията вече е част от Световната асоциация на инвестиционните агенции и има възможност да влезе в тримесечния бюлетин, който издава асоциацията. Това ни дава възможност да рекламираме страната като инвестиционна дестинация в над 140 държави, заяви директорът.

По думите му в момента се водят разговори с два потенциални инвеститора - от Швейцария и от Германия в сферата на автомобилостроенето, по-конкретно за изработване на компоненти за автомобили.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата