До 2015 година онлайн продажбите на стоки ще стигнат около 12-13 процента от търговията на дребно в България. В момента този тип сделки са едва около 3 процента. Прогнозата беше направена по време на отбелязване на годишнина на катедрата "Икономика и управление на търговията" в Икономическия университет във Варна.
През последните години темпът на ръст в продажбите по електронен път у нас е обнадеждаващ. Значителен принос за това имат маркетинг стратегиите в социалните мрежи.
По данни на Евростат България е на предпоследно място по направени покупки онлайн. Дистанционно пазаруват едва 17% от българите, като по-активни се оказват жените, които поръчват основно дрехи и аксесоари.
Учебните материали в мрежата също се оказват търсени стоки. От европейските страни България изпреварва единствено Румъния. Преди нас се нареждат Естония и Италия.
Най-активни в интернет пазаруването са гражданите на Великобритания. Второто място в класацията е за Дания и Швеция.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.