„Когато инвестира, българинът търси далавера. Повечето хора се стремят към малки капиталовложения, които биха им донесли около 5-6 хиляди лева, с които да си подпомогнат благосъстоянието в момента“, каза в ефира на Bulgaria On Air Ивелин Михайлов, директор екипи в брокерската фирма Together.
По думите му, най-масово се търсят инвестиции в недвижими имоти. „Проблемът е, че у нас хората рядко се замислят каква е крайната цел и по какъв начин тя ще бъде достигната. Например, в България още няма култура на инвестиции в облигации. Тук малко фирми инвестират в бъдещето си. Хората нямат вяра в компаниите. Причината е, че в обслужването на повечето фирми липсва уважение към клиента. Продават се стоки и услуги, за които след това никой не иска да поеме отговорност. Масово се цели изстискване на по-големи печалби, но малко мениджъри си дават сметка, че по този начин правят една инвестиция в тяхната компания по-рискова“, обясни Михайлов.
Според него, когато става дума за краткосрочни инвестиции е България, най-изгодни са банковите депозити. „Дългосрочните и високорискови инвестиции обаче е добре да се правят в чужбина, тъй като сигурността е по-голяма. „Всяко нещо, което носи печалба – носи и риск. От тази гледна точка, банковите депозити носят по-малък риск, но все пак го има, защото ако са във валута, която се обезцени, както през 97 г., хората ще загубят спестяванията си. Освен това голяма част от банките действат като инвестиционни дружества и гледат да придобиват други компании. Това увеличава риска за тяхното правилно управление и съответно за клиентите им“, поясни експертът.
Михайлов посочи още, че когато се купуват акции, е добре да бъдат от компании, които са полезни. „Инвестицията в ценни книжа на фирми, които са полезни за обществото в дългосрочен план, почти винаги е успешна. Златото например не се вписва в тази категория, защото при евентуален катаклизъм, хората ще търсят стоки от първа необходимост, а не злато“, допълни Ивелин Михайлов.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.