Приказката за Starbucks на всеки ъгъл в САЩ може и да е преувеличена, но 680 новотворени кафенета през изминалите 12 месеца я доближават до истината. А със специалитети като лате макиато или карамел макиато кафе веригата продължава да реализира блестящи продажби. През четвъртото фискално тримесечие (до края на септември) продажбите са се увеличили с 13 на сто до 3,8 млрд. долара (2,8 милиарда евро). Печалбата се увеличава спрямо същия период на миналата година с 34 на сто до 481 млн. долара.
Starbucks изпраща най-добрата си година в своята 42-годишна корпоративна история, каза главният изпълнителен директор Хауърд Шулц в сряда в централата на концерна в Сиатъл. За това са допринесли новооткрити обекти, повече клиенти в съществуващите магазини и увеличаване на цените. Hidden Field
И за току-що започналата нова фискална година ръководителят на компанията е повече от уверен. Компанията иска да увеличи продажбите си с най-малко десет процента, като междувременно отвори нови 1500 обекта. Повечето от тях ще бъдат в Азия и Америка, но 150 в Европа, Близкия Изток и Африка.
Но Starbucks вече има близо 2000 обекта в Европа, а по целия свят техният брой е близо 19 800, повечето от тях – в САЩ.
Starbucks се впусна и в други нова начинание – производство на енергийни напитки. От няколко месеца Starbucks изпробва собственоръчно направени газирани напитки в Остин и Атланта, но все още не е решила дали би си струвало да плати за запазената марка не само на самите напитки, но и на машината, с която се правят. И може би в опит да звучи малко по-италиански, Starbucks е нарекла новите питиета Fizzio.