Министерският съвет да не подписва договор за предоставяне на концесия на автомагистрала "Тракия", която е изключително държавна собственост, до произнасяне на Комисията за защита на конкуренцията и до приключване на работа на временната анкетна комисия и излизане на заключенията й.
Това препоръчват в проекторешението си депутатите от временната парламентарна комисия за магистрала "Тракия", съобщи БТА.
На днешното извънредно заседание на комисията в зала "Изток" на парламента по обяд присъстваха само петима депутати, а под решението стоят подписите на Иван Иванов (ОДС), Васил Маринчев, Христо Кирчев, Георги Станилов и Венцислав Върбанов.
Вчера депутатите от ДСБ предложиха на извънредно заседание на временната парламентарна комисията за автомагистрала "Тракия" да се приеме проекторешение на Народното събрание за спиране подписването на договора за концесиониране на магистралата, "като вредящ на националните интереси и на интересите на всеки
български собственик и водач на МПС".
Според депутатите от ДСБ договорът за концесиониране на републиканския път Калотина-Софийски околовръстен път-Оризово-Стара Загора-Нова Загора-Ямбол-Карнобат-Бургас, наричана магистрала "Тракия", предвижда скандално предоставяне
на държавна помощ. Концесионерът ще получава 35 години компенсации от българския данъкоплатец за над 8 млрд. лева, посочиха те.
Правителството предвижда да въведе ТОЛ-такса за магистрала "Тракия" и едновременно да получава винетна такса, което е в противоречие със закона за пътищата, подчерта Иван Иванов.
Според информацията на ДСБ, огласена на пресконференция вчера, концесионерът ще построи едва 160 километра нова магистрала, като цената за строежа на километър ще бъде три пъти по-висока от действителната цена.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.