IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Да станеш милиардер от продажбата на обувки

Как един мъж, отпаднал от университета, сбъдва американската мечта

Магазин на веригата. Източник: Reuters

Магазин на веригата. Източник: Reuters

Швейцарката Таня Грейбър е проучила компанията за продажби на дрехи, обувки и аксесоари на дребно Aldo по интернет, преди да замине на ваканция в Ню Йорк.

Видяхме тези чанти и искахме да си купим от тях“, коментира Грейбър и жестикулирайки, насочва вниманието към чантите, които стоят на витрините на магазин на компанията, намиращ се на "Лексингтън Авеню" в Манхатън.

Aldo Group продава обувки и аксесоари в повече от 1750 магазина в 82 страни. Приходите на компанията за 2013 г. възлизат на 1,8 млрд. долара, твърди говорителката на Aldo Женвиев Шарп. По данни на Bloomberg фирмата е с пазарна стойност 1,7 млрд. долара, което означава, че изпълнителният председател на Aldo Алдо Бенсадаун е милиардер.

Всъщност той основава компанията през 1972 г., за да продава дървено сабо в Канада. Историята обаче се развива в друга посока.

Бенсадаун е израснал във Франция. В САЩ пристига, за да учи в Cornel University, където брат му получава докторска степен.

Чувствах се напълно не на място“, твърди Бенсадаун. Той отпада от висшето училище, а в отговор на това баща му спира да му дава джобни пари. Случилото се принуждава младия мъж да започне да продава енциклопедии от врата на врата в Ню Йорк и то в продължение на година. Именно тогава успява да усвои търговските похвати и да осъзнае колко важно е как изглеждаш.

Малко по-късно Бенсадаун влиза в McGill University, където се дипломира с бакалавърска степен по икономика. Започва работа за регионална компания за обувки, а след това продава сабо в малка канадска верига магазини.

Младият предприемач започва от нищото, но никога не спира да гледа напред. През 1978 г. той отваря първия магазин на Aldo в Монреал, а през 80-те години успява да развие бизнеса си и да отвори почти 100 нови магазина на компанията. В средата на 90-те години фирмата му навлиза на американския и израелския пазар, а през следващото десетилетие продължава инвазията си към Европа и Азия.

Никога не съм си мислил, че един ден ще правя същото, каквото правеше баща ми“, твърди Бенсадаун. „Дядо ми беше обущар, а баща ми беше в бизнеса с обувки. Той имаше магазини за търговия на дребно“.

Всъщност баща му продава семейния бизнес, защото синът му не показва никакъв интерес към него. Днес Дейвид и Дъглас, синовете на Бенсадаун, работят в Aldo Group съответно като президент по продажбите на дребно и творчески директор.

В момента компанията има 907 магазина в Канада, САЩ, Великобритания и Ирландия под марките Aldo, Call It Spring, Little Burgundy и Globo. Освен това продава свои стоки в около 870 други магазина в 78 страни.

С 1,8 млрд. долара от продажби годишните приходи на Aldo Group са почти същите като на Sketchers U.S.A. и са с 50% по-високи от тези на Crocs. Бенсадаун пък е момчето, което някога продаваше енциклопедии, а днес е истински милиардер. 

Още подобни любопитни икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата