Немското автомобилопроизводство, доскоро символ на национална гордост, страда от високи производствени разходи и световна конкуренция. Ето защо компании като Фолксваген, Мерцедес и Опел предприемат масови планове за икономии.
В сряда Фолксваген взе решение за намаляване размера на заплатите с един милиард евро чрез замразяването им през следващите две години, срещу гаранция за запазване на работните места до 2011г.
Причината за предприемането на тези мерки е спадът на печалбите и продажбите в световен мащаб. В САЩ например доставките са паднали с 8% само през октомври.
Друга компания в сектора Даймлер- Крайслер наложи през юли план за икономии на основния си филиал Мерцедес в размер на 500 млн. евро. За някои от служителите беше въведена и 40-часова работна седмица.
Колкото до Опел предстои съкращаването на 10 000 работни места в Германия, или една трета от наличния персонал, което предизвика стачни действия от страна на работниците.
Дори легендарното Порше, считано за най-печелившата автомобилна компания в света, се опитва да увеличи конкурентността си за сметка на работниците.
Според Фердинанд Дуденхофер, директор на кабинета за автомобилни изследвания към университета Гелсенкирхен, Германия трябва да се подготви за трудни времена в сектора.
“Автомобилорпоизводството изглежда няма да създава повече работни места”, допълва той. Според изследването общият наличен състав в сектора на територията на Германия до 2010 г. ще падне до 870 000 души.
За сметка на това обаче инвестициите зад граница се увеличават все повече, където работната ръка струва по-евтино. Фолксваген например има силни позиции в Източна Европа, Мексико, Бразилия и Китай. Мерцедес пък присъства в Южна Африка, а Опел - в Полша.
“Автомобилната промишленост в Германия вече прехвърли голям брой от работните си места в чужбина през последните 12 години”, подчертава Дуденхофер.
Производителите на автомобилни части също предпочитат да разкриват филиали извън Германия.
В автомобилния сектор в Германия са заети 5,3 млн. души, като той осигурява една пета от БВП на страната и една четвърт от данъчните приходи.
Компаниите обаче се оказват все по-зависими от външните пазари, където се сблъскват със силна ценова конкуренция.
Двамата най-големи щатски автомобилопроизводители обявиха в сряда, че търсенето на нови автомобили за октомври е паднало с 5% в сравнение със същия период на миналата година, обвинявайки за понижението нарасналото търсене на японски автомобили в САЩ.
Производител No1 General Motors Corp. обяви, че продажбите на джипове и камиони са спаднали с 4.6%, докато тези на автомобили през октомври са се понижили с 5.5 %.
Тежки времена за автомобилния сектор в Германия
Немското автомобилопроизводство, доскоро символ на национална гордост, страда от високи производствени разходи и световна конкуренция.
04.11.2004 | 18:20 ч. Обновена: 20.03.2025 | 16:58 ч.
1

Напиши коментар
Към коментарите
Новини
-
10 храни, които са диуретици
-
Тръмп: Днес ще подпиша декларацията за икономическа независимост на САЩ! ВИДЕО
-
Селена Гомес се дразни, че постоянно обсъждат килограмите ѝ
-
93-годишната майка на Матю Макконъхи позира за корицата на списание
-
Дуа Липа се показа с перфектния тоалет за пролетта
-
Първото предсказание на Ванга за 2025 г. се сбъдна, идва ли война?
-
Янка Такева: За над 30% от децата майчиният език не е български
-
Тръмп планира най-голямото увеличение на данъците в световната история
-
Полезни билки, които намаляват риска от рак
-
Двама татковци сеят смях със своето "Нецензурирано шоу"
-
Асен Василев сравни България и Русия, живеем в пъти по-добре
-
Борисов: След четири години служебни правителства сме на дъното, държавата няма кеш
-
Първият български изтребител F-16 Block 70 кацна в Граф Игнатиево ВИДЕО
-
Германия разполага войски на прага на Русия за първи път след Втората световна война
-
Западът е слаб и упадъчен? Путин няма да се смее още дълго
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата