За първи път българи спечелиха приза „Златни лъвове“ в категорията за филм на 61-ото издание на най-престижния международен фестивал за реклама CannesLions, съобщава sofia2019.bg.
Това са победителите в конкурса у нас за клип на кампанията за София’2019 „Сподели София“, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции като официален представител на фестивала в Кан в партньорство със Столична община и Асоциацията за развитие на София.
Конкурса през месец март 2014 спечелиха представителите на Рекламна агенция NobleGraphics Влади Герасимов, продуцент в агенцията и Желез Атанасов, директор Стратегическо планиране. След тази победа у нас те получиха правото да представят България на фестивала в Кан, в програмата YoungLionsFilm, където отново грабнаха златото, този път в конкуренция с участници от 35 страни.
Задачата на конкурса бе в рамките на 48 часа, без право на каквато и да е външна помощ и техническа подкрепа, да се създаде филм на определена тема. Тази година темата бе определена от австралийската неправителствена организация Barnardo’sAustralia – да се информира обществеността, че проблемът с детското насилие съществува дори в развити страни като Австралия, където на всеки 2 седмици от насилие умира едно дете.
"Тази награда означава много за нас, защото е първа за България и за рекламната общност в страната, за която фестивалът в Кан е най-голямото събитие на годината. Тъй като цялото наше приключение започна с българския конкурс в подкрепа на кандидатурата на София за Европейска столица на културата през 2019 г. и имаше щастлив край за нас, се надяваме на подобен успех и през септември за София", споделиха Желез и Владимир при завръщането си от Кан.
По-долу можете да видите видео на тема "Сподели София".
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.