Adidas “определено ще постигне“ целта си да продаде футболни артикули за 2,7 млрд. долара през тази година. Това стана ясно по време на пресконференция в Германия на Херберт Хайнер, главен изпълнителен директор на Adidas Group, който е похвали с продажбите на компанията в рамките на спонсорството ѝ със Световното първенство по футбол през 2014 г., пише BusinessWeek.
Хайнер си позволи да подчертае, че компанията му е номер едно във футбола в световен мащаб, а това се оказа не много фин удар по конкурента Nike.
От другата страна на Атлантическия океан, на Estadio das Dunas в Натал, Бразилия, уругвайският нападател Луис Суарес е напът да създаде сериозно маркетингово главоболие за марката. В 79-ата минута на мача Италия – Уругвай Суарес ухапа италианеца Джорджо Киелини по рамото.
За Adidas ситуацията е още по-неприятна, защото на много от снимките на Суарес, включени в рекламната кампания на марката в рамките на първенството, той е с широко отворена уста. ФИФА обяви, че разследва инцидента. От своя страна Adidas обяви, че ще изчака резултатите от разследването, преди да реши какво да предприеме.
Да се предвиждат действията на ФИФА е рискован ход, но ръководният орган във футбола може сериозно да накаже Суарес. Ако потвърди ухапването, това официално ще стане третият път, в който Суарес напада опонент със зъби.
Той го направи през 2010 г. като футболист на холандския клуб Аякс, както и миналата година като играч на британския Ливърпул. Първото ухапване донесе на футболиста забрана да играе в седем мача, второто – за десет. Суарес пропусна други 8 мача през 2011 г. заради расистки обиди срещу противников играч.
Малко вероятно е Adidas ще се откаже завинаги от Суарес, но е възможно да осъди действията му и поне временно да спре маркетингова дейност с участието на един от най-добрите играчи в света.
Заглавия, които скандалът на Суарес ще генерира, обаче няма да повлияят толкова сериозно на продажбите на Adidas. Лионел Меси, Робин ван Перси, Ариен Робен и Карим Бензема са сред звездите, които играят, без да хапят. Adidas е освен доставчик на облекла за събитието и се грижи за екипите на отборите на Германия, Аржентина, Мексико и Колумбия.
Компанията заяви, че е напът да продаде 8 млн. фланелки, надминавайки продажбите си от Световното първенство през 2010 г., когато продаде 6,5 млн. фланелки и 14 млн. топки.
Още за Световното първенство по футбол в Бразилия можете да прочетете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.