Американското филмово студио DreamWorks Animation отчете нетна загуба от 15,39 млн. долара през второто тримесечие в сравнение с 22,25 млн. долара печалба година по-рано. Приходите за тримесечието възлизат на 122,28 млн. долара, което е с 42,7% по-малко от същия период на 2013 г.
DreamWorks Animation все още изкарва по-голямата част от приходите си от филми, но тези средства са предимно от забавления у дома и платена телевизия, а не толкова от продажби на билети в кината, пише Quartz.
Един от последните филми на студиото - „Мистър Пибоди и Шърман“ донесе приходи в размер на едва 1,5 млн. долара през второто тримесечие, докато „Как да си дресираш дракон 2“, чиято премиера беше миналия месец, генерира 2,6 млн. долара приходи за периода.
По-голямата част от приходите от филми през тримесечието идват от вече добре известни заглавия и благодарение на популярността на филма „Круд“ сред хората, ползващи платена телевизия.
По-интересното е, че компанията продължава да разширява своя телевизионен бизнес. Отчетът на компанията беше представен ден, след като DreamWorks Animation обяви, че бившият изпълнителен директор на Disney Марк Зоради, който е отговарял за Walt Disney Home Entertainment, става неин главен оперативен директор.
Телевизионният бизнес е донесъл приходи от 20 млн. долара на филмовото студио през последното тримесечие и печалба от 1,2 млн. долара. Средствата са основно от гледанията на сериала „Турбо“ в Netflix, и от „Дракони: Ездачите от Бърк“, излъчван по телевизионния канал Cartoon Network.
През миналия месец студиото стартира и DreamWorksTV, а компанията създаде и неин официален канал в YouTube. И двете услуги предлагат оригинално анимационно съдържание, насочено към деца.
Сегментът на потребителските продукти отчита приходи от 18,50 милиона долара и брутна печалба от 7,3 млн. долара за второто тримесечие, най-вече от франчайза на „Как да си дресираш Дракон 2“.
Подразделението, състоящо се от всички други елементи, е допринесло с приходи от 14,1 милиона долара и брутна печалба от 2,3 млн. долара за второто тримесечие, главно благодарение на AwesomenessTV.
Някои от представяните в тях видеоклипове включват герои, които вече имат силна фен база. Така например героите от „Шрек“ се превръщат във влогъри (видео блогъри - бел. ред.), а самият Шрек може да ви научи как да танцувате като чудовище. Но има и нови герои, които участват в риалити предавания като „I Pranked My Parents!”.
С последните назначения, които направи, с придобиването на AwesomenessTV през миналата година и с пускането на YouTube канала, DreamWorks се опитва да изгради голямо телевизионно подразделение, ангажирано със създаването на все повече оригинално съдържание, пише още Quartz.
Още новини за филмовата индустрия можете да прочетете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.