Вторият най-голям производител на алкохолни напитки в света Pernod Ricard, твърди, че китайският пазар се възстановява. Изказването идва след като през миналата фискална година компанията отчете 23% спад в продажбите в страната и обяви, че планира да съкрати 900 работни места, за да намали разходите си, пише Bloomberg.
По думите на главния изпълнителен директор на компанията Пиер Пренге данните от началото на тази година изглеждат по-добри. Той обяви плановете да премахне около 5% от работната сила на компанията, тъй като иска да спести 150 млн. евро (198 млн. долара) до 2017 г.
Pernod отчита 8% спад в годишната печалба, позовавайки се на валутните колебания и на лошите си резултати в Китай, свързани с новите антикорупционни мерки в страната, които влияят на приходите ѝ от Азия, откъдето идват една трета от общите продажби.
Според Пренге китайският пазар се подобрява през тримесечието, завършващо през юни.
“Китай представляваше силен насрещен вятър за Pernod през последната година и не очаквахме стабилизирането на този пазар до 2015 г.”, коментира Джонатан Файф, анализатор на Mirabaud Securities.
Печалбата преди лихвите, данъците и някои еднократни ефекти възлиза на 2,06 млрд. евро, твърди производителят на водка Absolut. Анализатори, запитани от Bloomberg, очакваха сумата да достигне 2,08 млрд. евро.
В отговор на резкия спад в търсенето на висок клас коняк в Китай Pernod акцентира върху по-евтините си напитки като марката уиски Ballantine’s. Компанията, която генерира 30 млн. евро спестявания през фискалната 2014 г., очаква да спести 75 млн. евро през 12-те месеца до юни 2015 г. Мерките, които е взела, включват опростяване на процесите, сливане на екипи и въвеждане на споделена дигитална платформа, разкрива главният изпълнителен директор.
През фискалната 2014 г. печалбата нараства с 2%, като се изключва ефекта от придобиванията, продажбите и колебанията на валутните курсове. Годишните приходи възлизат на 7,85 млрд. евро, като валутните колебания свиват продажбите с шест на сто. Компанията твърди, че очаква “постепенно подобрение” в ръста на продажбите.
Продажбите на 14-те топ бранда на Pernod, сред които са скочът Chivas Regal и ликьорът Kahlua, спадат с 2 на сто, повлечени надолу от коняка Martell в Китай, разкриват от компанията. Ръстът в продажбите се забавя в Северна и Южна Америка и достига 2 на сто.
Европа показва “значително подобрение” в продажбите, които се увеличават с 2%. Pernod разкрива, че тези в Азия намаляват с 4%.
Още новини за алкохолната индустрия можете да прочетете в Investor.bg!
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.