IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Войната на чантите е към своя край

LVMH и Hermes сключиха примирие

Снимка: архив Ройтерс

Снимка: архив Ройтерс

Дълга и ожесточена битка, обхванала индустрията с луксозни стоки и разединила две от най-богатите фамилии във Франция, достигна неочакван обрат в сряда, когато LVMH и Hermes сключиха примирие, предава Ройтерс.

Според условията на сделката LVMH, най-голямата луксозна група в света, контролирана от най-богатия французин – Бернар Арно, се съгласява да се откаже от по-голямата част от своя 23,2% дял в Hermes и да не придобива дялове в нейните по-малки конкуренти в продължение на пет години.

Това премахва възможността LVMH да отправи оферта за пълно поглъщане на 177-годишния производител на чантите Birkin и Kelly.

Цените на акциите на Hermes отчитат спад с 10 на сто до 236,5 евро за брой в ранната търговия в сряда, заличавайки 2,8 млрд. евро от нейната пазарна стойност – еквивалент на около 350 000 чанти Birkin със средна цена 8000 евро. Hermes затваря със спад от 3,5%.

Сделката, според която LVMH се съгласява да преразпредели дела си в Hermes на своите акционери, приключва четиригодишната битка между титаните в света на лускозните стоки, наречена от медиите „войната на чантите“.

През 2010 г. LVMH, която продава чанти с марките Christian Dior и Louis Vuitton, коняка Hennesy и шампанското Dom Perignon, разкри, че притежава 17% дял от Hermes.

От своя страна Hermes, която е последната голяма луксозна независима група във Франция и все още е контролирана от фамилията, която е създала, яростно протестира срещу случващото се.

Според френското списание Challenge фамилията Хермес е четвъртата най-богата във Франция, а състоянието ѝ е оценявано на 19 млрд. евро. Арно пък притежава богатство на стойност 27 млрд. евро.

Арно отдавна се насочва към Hermes, тъй като тя е смятана за една от лускозните марки, които най-добре се справят със спадовете, а нейните продукти все по-често са разглеждани като инвестиции и са представят добре на пазара на стоки втора употреба.

Сделката бележи първия път, в който Арно, чиято група LVMH е придобила повече от 60 марки през последните две десетилетия, изостава в преследването на своята цел – Hermes.  

Още новини за Style четете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата