Има вероятност проектът за автомагистрала "Тракия" да се оскъпи и забави, ако не се постигне споразумение с кандидат-концесионера - българо-португалския консорциум "Магистрала Тракия" АД, и се открие нова процедура за концесия на магистралата, прогнозира министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов.
Министър Гагаузов допълни, че се очаква от финансовото министерство да представи предложения за финансов модел по проекта в частта за гаранциите, които кандидат-концесионерът трябва да поеме, в това число и по изискванията на Евростат.
Предстои да се направят последни измервания на трафика по магистралата, според които ще се определи дали ще се наложи допълнително кредитиране от държавата, уточни министърът.
Асен Гагаузов каза, че междуведомствената работна група по предоговаряне на концесията е определила всички основни въпроси, по които ще се дискутира с българо-португалския консорциум. В края на месеца се очаква да започнат същинските преговори.
Основните параметри на евентуалния договор трябва да са готови в края на септември, след което те ще бъдат докладвани в Министерския съвет и ще се реши дали ще има нова концесия или ще се подпише договор с кандидатконцесионера, уточни министърът.
Гагаузов заяви още, че новите финансови разчети за ефективността на проекта за пертролопровод "Бургас-Александрупулис" ще бъдат подготвени от руската страна - партньор по проекта, до два месеца, след което преговорите ще продължат. По тръбопровода ще бъде транспортиран руски нефт.
По другия проект за нефтопровод "Бургас-Вльора" заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Калин Рогачев уточни, че до края на годината ще бъде подписана допълнителна конвенция по повод изпълнението на проекта между страните участнички в него - Албания, Македония и България.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.