Мтел не обмисля нови големи придобивания и сделки за тази година, след като днес обяви, че купува blizoo за неназована цена. Това обяви в интервю за Investor.bg главният изпълнителен директор на компанията Танасис Кацирубас.
По думите му обаче компанията разглежда внимателно развитието на пазара и има дългосрочна стратегия за развитието си в България, която включва и инвестиции. Засега обаче компанията няма по-големи планове за придобивания до края на 2015 г.
"Ако видим възможност, която съвпада с нашата стратегия, ще се възползваме", категоричен бе обаче Кацирубас.Според него сделката с blizoo се е оказала добра както за двете компании, така и за икономиката на страната и ще бъде от полза и за самите потребители.
"С придобиването на blizoo Мтел ще стане вторият телевизионен доставчик в страната веднага след Bulsatcom. От една страна, това ни дава много възможности, но е свързано и с много задължения", каза Кацирубас. По данни на Telekom Austria Group blizoo България има дял от 8% на пазара на фиксиран интернет и 11% на пазара на ТВ услуги.
Придобиването на blizoo очаква одобрението на регулаторите, преди сделката да бъде окончателно финализирана. Освен това Мтел очаква още едно разрешение, този път от регулатора КРС - за предоставяне на 4G услуги в страната. По думите на Кацирубас след получаването на подобен лиценз компанията ще може да пусне LTE услуги в рамките на шест месеца.
След осъществяването на сделката с blizoo Мтел става първият оператор, който предлага три вида телевизионен сигнал: IPTV, сателитен и кабелен. Припомняме, че през септември 2014 г. компанията обяви, че пуска цифрова телевизия през сателитна технология (DTH) с покритие в цялата страна.
Сделката с blizoo е поредният ход в стратегията на Мтел да навлиза на различни пазари чрез придобиване на утвърдени доставчици. Това стана и при купуването на Спектрум Нет и Мегалан през 2010 г.
"Искаме да продължим да развиваме пазара. Трябва да отбележим, че пазарът в България е най-интересният в тази област. Има най-голямо навлизане на платените услуги - почти 90% от домакинствата имат платена телевизия, докато средно в Европа този дял е 60%. Освен това 40% от телевизионните услуги са предлагани от малки регионални играчи, като говорим за 300-400 играчи. Това е типично за България, но не и за други страни", заяви Кацирубас.
Какво още разкри главният изпълнителен директор на Мтел пред Investor.bg, ще научите скоро от нашето интервю.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.