Съоръжението трябва да бъде изградено до 2 години и през 2009-та вече да функционира, стана ясно днес по време на среща в община Бургас между кмета Йоан Костадинов и представителите на новия концесионер. За разговора в морския град пристигнаха двамата изпълнителни директори на фирмата Андреас Хелфер и Тихомир Трифонов, както и главният технически директор Грег Вайзен.
По време на срещата бе съобщено още, че от двете морски летища - в Бургас и Варна, по-голямата инвестиция ще бъде направена в Бургас. Още следващата година за някои спешни реформи на аеропорта ще бъдат вложени 10 милиона евро.
В разговора бе изложен и част от социалния план. Той включва запазване на работните места, както и заплатите на служителите на аеропорта. Освен това ще се предостави програма за преквалификация на служителите.
Бе съобщено още, че всеки член от ръководството на бургаското летище също ще запази работното си място. Възможна е обаче реорганизация в този екип.
В бъдещото строителство от немско-българската фирма-концесионер казаха, че ще разчитат на бургаски инженери и архитекти, както и на добра съвместна работа с местната власт.
На 9 август петчленен състав на Върховния административен съд (ВАС) потвърди определението на тричленен състав на съда, с което бе оставена без разглеждане жалбата на Ванси Консешънс и Ванси Еърпортс срещу решението на Министерски съвет за избор на обединението Фрапорт-БМ Стар за концесионер на двете летища.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.