Активността на руснаците на пазара на ваканционни имоти по Черноморието вероятно ще започне да се възстановява през следващата година заради политическото напрежение между Русия и Турция, прогнозира строително-инвестиционната компания Green Life Property Development.
Единствено нови геополитически фактори биха могли да попречат на процеса на възстановяване на пазара, посочват от компанията.
Същевременно се залага и на активизиране на купувачите на ваканционни имоти от Украйна. „Украинците постепенно увеличават дела си в броя на сделките и в интереса към български имоти. Възможно е те да станат по-значим фактор през 2016 г.“, коментира Антоанета Тодорова, търговски директор в компанията.
"Българският пазар на жилища тип "втори дом” е пряко свързан с международната обстановка и със ситуацията в рускоговорящите страни, затова и предвидимостта му е по-трудна“, посочва още Тодорова.
"Обезценената рубла и общото усещане за несигурност в Русия бяха истинско предизвикателство през първите 6 месеца на 2015 г. Днес, когато тези фактори отшумяват, имаме основание да очакваме по-активна 2016 г., поне от страна на тези наши клиенти”, допълва тя.
Тодорова подчертава, че ограниченията спрямо руснаците за пътуване в Турция допълнително ще засилят българския пазар. Сегментът ще бъде диктуван от малък брой инвеститори, които ще генерират почти целия обем сделки, прогнозират от компанията.
Очакванията са средната доходност от наеми, която едно ваканционно жилище може да донесе, да достигне 5-6 на сто на годишна база, посочват още от компанията. Основният дял от сделките обаче се очаква да е за жилища за лично ползване, а не за инвестиция.
Основен обект на интереса на купувачите ще бъдат успешно реализираните ваканционни комплекси с добра репутация, които предлагат и достатъчно допълнителни услуги на обитателите, смята Антоанета Тодорова.
Според Green Life профилът на клиентите ще остане без съществени промени, макар че е възможно възрастовата граница да се понижи, а социалният им статус да стане по-висок. „Очакваме 2016 година да е началото, макар и плахо, на нов етап за българския ваканционен пазар – привличането на купувачи с по-високи доходи. Моментът сега е подходящ, именно поради отпадането на Турция като алтернатива“, заключава Тодорова.
Компанията не очаква съществени промени нито в цените, нито в предпочитаните от клиентите дестинации за покупка на втори дом.
Още новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.