Получаването на европейски сертификат за Ан-12 трудно ще стане до края на годината и вероятно ще трябва повече време, каза министърът на транспорта Петър Мутафчиев в отговор на журналистически въпрос.
За нас е важна позицията на Европейската комисия дали можем да очакваме удължаване на този срок, който да е валиден за всички европейски страни или срокът ще остане 1 януари 2007 г., добави той.
Мутафчиев посочи, че само при получаването на европейски типов сертификат тези самолети ще могат да летят в общото европейско небе.
Министърът е песимист, че институциите ще се справят с тази задача до януари 2007 г. Сигурно ще е необходим гратисен срок за всички страни в ЕС, които притежават тези
самолети, но това е въпрос, който ще реши ЕК, добави той. По думите му в Европа има 760 самолета от този тип, в България самолетите, които не са сертифицирани до момента са 70.
Мутафчиев посочи, че се прави всичко възможно за създаването на общ функционален блок между България и Румъния като част от новата изцяло изградена система за регулиране на въздушното движение.
Двете системи са съвместими технологично и технически, за да изградят блок, който ще бъде отворен в бъдеще за присъединяване на други страни от Балканския регион, каза Мутафчиев.
Министърът на транспорта откри днес в София 23-ата Европейска регионална конференция на IFATСA - Международната федерация на асоциациите на ръководителите на полети.
Участват представители на професионални организации на ръководителите на полети от 41 европейски държави и водещи фирми за техническо обезпечаване при управлението на въздушното движение.
На форума ще бъде представена Инициативата на Европейската комисия за Единно европейско небе.