Върховният административен съд потвърди санкция от 370 859 лв., наложена на "Лидл България ЕООД енд Ко" КД от Комисията за защита на конкуренцията за заблуждаваща реклама. Това съобщи пресцентърът на КЗК.
Проучването на комисията през 2013 г. е установило, че рекламната кампания "Най-доброто от България, най-доброто от Европа" има заблуждаващ характер.
Според комисията и съда връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки, ведно със словосъчетанието "най-доброто", създава убеждението за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки.
Съдът потвърждава, че рекламното послание по начина му на представяне е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.