IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Трудно се доказва картел в сектора на горивата

Фирмите се договарят на 4 очи, отбеляза Марио Гаврилов

Снимка: bgonair.bg

Снимка: bgonair.bg

Натискът върху Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) беше колосален, докато изготвяше секторния анализ на пазара на горива. Това отговори говорителят на КЗК Марио Гаврилов в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR на въпрос кога ще приключи проверката на регулаторния орган.

Изключително трудно се доказва картелно споразумение, посочи Гаврилов, но и вярва, че комисията ще си свърши работата.

Фирмите така напреднаха и са много внимателни спрямо КЗК. Те се договарят на 4 очи, отбеляза той.

Пътят за доказването на картел не е много кратък, настоя Гаврилов.

"КЗК трябва да докаже информацията за картел на база събраните данни и информация", обобщи той и отказа да разкрие повече информация за процедурите, с които се доказва картелно споразумение, защото в момента тече разследване.

Животновъдите излизат на протест

Към момента в КЗК не е получено нищо от млекопроизводителите, заяви експертът. Той ги призова да отидат и да подадат сигнал.

КЗК още не е получила и писмо от МЗХ, добави Гаврилов. Той отчете, че през 2010 г. Комисията е направила секторен анализ, който е показал, че този пазар е изключително деформиран.

Когато суровината поскъпва, тогава и магазините следват тенденцията, отбеляза той. По думите му обаче обратната тенденция не се спазва.

КЗК отхвърли жалбите по спрения търг за "Хемус"

КЗК отхвърли и трите жалби срещу решението за прекратяване на търга за изграждане на 60 км от магистрала "Хемус". Жалбите на ПСТ Хемус 2", "Ташяпъ Иншаат" и Обединение "АМ ХЕМУС ЛОТ 1" са неоснователни, коментира Марио Гаврилов.

"Още в обявлението на поръчката е било казано, че финансирането се осигурява от европейски програми и че в случай на настъпване на форсмажорни обстоятелства и неосигуряване на това финансиране, поръчката може да бъде прекратена и точно това се случва", обясни той.

На 15 февруари възложителят на тази поръчка Национална компания Стратегическа инфраструктура получава едно писмо от управляващия орган на ОП "Транспорт и транспортна инфраструктура", че поради изчерпване на финансовия ресурс, който е насочен към други проекти, точно тази поръчка няма да може да бъде финансирана, добави Гаврилов.

За КЗК това е достатъчно основание да не уважим жалбите срещу прекратяването на процедурата.

Вижте повече във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата