Световният рекламен пазар през 2004 г. е отбелязал рекорден ръст след кризата в сектора през 2001 г. благодарение на богатата на политически и спортни събития година, показва изследване на института TNS Media Intelligence.
Световните разходи за реклама са нараснали с 9,8% в сравнение с 2003 г. до 141,1 млрд. долара. Това е най-големият ръст от 2000 г., когато увеличението възлизаше на 13,3%.
През 2004 г. положителен фактор за развитие на дейността на рекламодателите са били президентските избори в САЩ, както и Олимпийските игри. По този начин рекламният сектор, който е един от компонентите за състоянието на световната икономика, също се е възползвал от световния икономически растеж.
“Разходите за реклама регистрират по-бързо увеличение от ръста на световната икономика през девет от последните десет тримесечия”, уточняват от института, като по този начин се потвърждава доброто състояние на сектора.
Ръстът през 2005 г. обаче ще бъде по-нисък, тъй като годината ще бъде наситена на по-малко събития, като според TNS той ще възлиза на 5,1 на сто.
Разходите за реклама са се отразили положително на всички медии, но най-голямо е позитивното влияние върху интернет, където за годината разходите за реклама са нараснали с 20% до 7,4 млрд. долара.
Най-големият световен рекламодател остава американската компания Procter and Gamble, чиито разходи за реклама възлизат на 2,9 млрд. долара, следвана от американския автомобилопроизводител General Motors с 2,8 млрд. долара. На трето място се намира американският медиен гигант Time Warner с разходи от 2,1 млрд. долара.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.