Концентрация на търговски обекти от различен тип в един търговски център е решаващ фактор за неговия успех, сочат резултатите от проучване върху пазара на търговски-развлекателните центрове от типа мол в България. Изследването е изготвено от O3 PR Consulting по поръчка на Мол Варна.
Според него съществува пряка зависимост между концентрацията и разнообразието на магазините в един център и броя на посетителите, като според резултатите един магазин за дамска козметика привлича 192 клиенти средно на ден, в сравнение с 272 за 52 магазина, които предлагат разнообразни стоки.
От решаващо значение за потребителските нагласи е и наличието на други подобни проекти в града. Според анализа в това отношение решаващи фактори са името, което носи проектът, колко функциониращи подобни търговски обекта има към момента на официалното откриване в съответния град и в какъв времеви период след официалното откриване се предвижда да бъде открити други търговски обекти от същия тип.
Данните показват, че обект, който бъде открит пръв в града и който съдържа „мол“ в името си, в 98% от случаите ще бъде асоцииран с понятието “мол”, докато при откриване на друг подобен търговски обект, например седем месеца след официалното откриване на първия, степента на асоцииране ще се разпредели между двата обекта в съотношение 75:25 в полза на първия.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.