Автомобилният пазар навсякъде по света е основен икономически индикатор, защото мобилността е много важна за икономиката, насто Александър Костадинов, търговски директор на Moto-Pfohe, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"България няма специфична политика по отношение на автомобилния пазар. Държавата, на теория, трябва да стимулира покупката на по-екологични автомобили и да не подкрепя покупката на стари. За съжаление, не само стандартът на живот е причина това в България да не се случва", отбеляза той.
"Вкусовете на българина при избор на автомобил не се различават много от тези в останалата част от Европа. Хората все повече избират автомобили кросоувър. Намират го за по-практично, по-безопасно и по-тренди", категоричен бе Костадинов.
По думите ми голяма част от българите обаче предпочитат 5 или 10-годишен премиум автомобил вместо нов, а разликата в замърсяването е в пъти.
"Пазарът на нови автомобили е около 27 000 нови коли, а първата регистрация на употребявани автомобили в България е над 200 000", пресметна той.
"Успяхме да подобрим рекорда на Гинес, като старият рекорд от 2014 е събиране на 830 автомобила Ford, като той е направен в САЩ. Българският рекорд е 1527 автомобила, което е и почти два пъти повече. Това е нещо, с което ние много се гордеем, и го считаме не толкова за рекорд на Ford, колкото за рекорд на България", заключи Александър Костадинов.
Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.