През ноември компаниите, които са обединени в Съюза на пивоварите в България, са продали 242 111 хектолитра бира, или с 30,6 на сто повече от същия месец на миналата година, съобщиха от съюза. Така се затвърждава тенденцията през тази година да се пие много повече бира от миналата.
В сравнение с октомври обаче консумацията пада с 29%, което е нормална ситуация на нашия бирен пазар, където летните месеци са най-силни, а през зимата потребителите предпочитат по-твърдите напитки. Все още тъмните бири, които поддържат висока зимна консумация в други страни, не са толкова популярни у нас.
През ноември най-големи продажби са реализирани от „Загорка” АД - 77 454 хектолитра, при „Каменица” АД те са 73 483 хектолитра, а при „Карлсберг България” АД – 65 104 хектолитра. И трите компании бележат ръст спрямо същия месец на миналата година, като той е най-сериозен при „Карлсберг България” – 117 процента.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.