По думите му най-големият дял от общата реклама се пада на телевизионната - 53 на сто, съсредоточен предимно в Би Ти Ви, Нова телевизия и БНТ. Около 20 на сто от рекламата е в пресата, като 50 на сто нея е във вестникарската група ВАЦ. Един процент от общата реклама за 2004 г. е в киното, 8 на сто - в радиата, 2 на сто - в интернет.
“През изминалата година продължи тенденцията за намаляване на тиражите на ежедневниците и на всекидневниците, както и т.нар. бум на жълтата преса”, каза Захариев.
Според национално изследване 12 на сто от българите заявяват, че не четат вестници. През 2005 г. се очаква да излязат списания за отделни отрасли - бизнес, туризъм и други.
“Сега у нас излизат над 500 списания. През 2004 г. телевизия Би Ти Ви запази лидерското си място, но неин основен конкурент вече не е БНТ, а Нова телевизия - със започването на риалити шоуто "Биг Брадър"”, допълни той.
“Според данни на СЕМ лицензираните радио програми за 2004 г. са 134, като лидер на пазара е БНР с най-доброто национално покритие”, съобщи още Захариев.
По думите му слушателите на БНР са над 50-годишна възраст, младите хора проявяват интерес към нови развлекателни радиопрограми. "Дарик радио" има рекламни приходи за 2004 г. в размер на 7 млн. лева.
Според Мартин Захариев до приемането на България в Европейския съюз втората програма на БНР "Христо Ботев" трябва да бъде приватизирана.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.