В момента морският туризъм формира 70% от туризма през лятото у нас, планинският – 18%, културният – 7% и екотуризмът и селският туризъм – 5%, уточни Лефтеров.
Необходимостта от диверсификация на туристическия продукт бе подкрепена и от Хенинг Крипендорф, изпълнителен директор на регистрирания в Люксембург фонд Sigma Capital, специализиран в управлението на активи.
В портфолиото на Sigma Capital влизат няколко 4- и 5-звездни хотела в България, сред които Кемпински Хотел Гранд Ермитаж във Варна и Иберостар Съни Бийч Ризорт в Слънчев бряг.
Трябва да се предприемат стъпки за разширяване на летния сезон – в противен случай ще бъдем ограничени до два активни месеца – юли и август, каза Крипендорф и добави, че проблемът с българския летен туризъм е, че все още няма ясна идентичност, освен такава, която се базира на цените. За съжаление, страната ни продължава да e евтина туристическа дестинация и това е една от основните й характеристики, когато се предлага на европейските туристи.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.