Възнагражденията в транспортния сектор в България достигат едни от най-високите нива в Европа, изпреварвайки почти всички балкански страни по този показател. Това коментира членът на УС на КРИБ Христо Христов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Причината се крие в това, че държави като Румъния, Унгария, Полша имат възможност да назначават по бърза и облекчена процедура шофьори от Украйна, Молдова, Грузия, Армения, например. "Нормалното време да назначиш шофьор в България е между 6 и 9 месеца", обясни експертът.
Транспортно-логистичният сектор е един от секторите, които след приемането на България в ЕС се развива с доста бързи темпове. През последните 1-2 години обаче има редица проблеми, сред които е и липсата на кадри, които спъват неговото развитие и могат да доведат до влошаване на тенденциите в сектора, подчерта още той.
Има ли риск за стратегистическите транспортни проекти? На какво се дължи забавянето на процеса по стартиране на тол системата за таксуване?
Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.