Яндекс държи над 55% пазарен дял в Русия и се използват повече от Google. Това каза Денис Злобин от Яндекс в интервю на Яна Строй, Bloomberg TV Bulgaria, за предаването "В развитие".
Търсачката отдавна е на пазара и предимството й в самото начало се е изразявало във факта, че обработката на търсената информация на руски чрез портала е била по-добра.
"Езикът бе първата причина за успеха ни. След това, технологиите започнаха да се развиват толкова бързо, че ние, освен много качествено търсене, което всички харесват, добавихме и други услуги, които хората в Русия и в държавите от ОНД ползват за решаването на ежедневните си проблеми", поясни той.
"Има рекламодатели и от България. Когато с нашите аналитици разглеждахме търсенията, свързани с продукти и услуги от България, на първо място е туризмът", допълни Злобин.
"На хората от Русия им харесва да почиват в България. Изглежда те много харесват тази страна, защото второто най-търсенето запитване е "купуване на имот".
"Ако говорим за туризъм, България сега влиза в топ 5 дестинации за международен туризъм в Русия. Това показват данните ни. Това е и една от най-предпочитаните държави за закупуване на имот в чужбина", каза още Денис Злобин.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.