Благотворителността на бизнеса в България е планирана и целенасочена, а единният дарителски номер DMS е успешен дарителски механизъм, който се утвърди в България. Той позволява лесно да се дари, без много усилия. Това каза Яна Рупева, директор "Дарителски програми" BCause, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"За 10 години успяхме да изградим такъв тип процедури, за да изградим доверие и на хората е ясно, че когато една кампания е в DMS, то тя е проверена и хората, мисля, че са по-спокойни", каза тя.
"Идеята на екипа на фондация BCause и на екипа на Български дарителски форум бе да създаде механизъм, който да позволява на индивидуалните дарители да имат по-лесен дарителски достъп до каузи, които да засягат различни сфери на обществения живот. За съжаление, поради структурата на нашето здравеопазване е факт, че доминират каузите за лечение, но не бих казала, че доминират по отношение на набраните през годините средства".
Единният дарителски номер DMS навършва 10 години и за този период от време кампанията събира над 7 млн. лв. от изпратени над 7,5 млн. дарителски SMS-а, като са представени над 700 кампании, за които са събрани средства.
В последните години бизнесът не действа адхок на появили се внезапно нужди, а благотворителността е по-планирана и интегрирана в дейността на самите компании, подчерта събеседничката.
"Компаниите трябва да имат лице. Даряването не е самоцел, а се отплаща и ако обществото не може да разпознае компанията, то това е разпилян ресурс. Компаниите вече търсят неправителствените организации за дарителски кампании, като свой естествен партньор. Образованието за деца се налага като топ-кауза", прогнозира Рупева.
Какъв е дарителският модел, който компаниите успяха да наложат през последните години? Нуждаят ли се компаниите от мотивация или е въпрос на избор на правилните компании? За какво най-често дарява бизнеса? Какво представляват дарителските корпоративни комитети?
Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.