Американската компания Goodyear, един от световните лидери в производството на гуми, обяви нетна печалба за четвъртото тримесечие на 2004 г. в размер на 125 млн. долара благодарение на ръст на продажбите и увеличение на цените на предлаганите продукти, съобщи Investor.bg.
Увеличението на цените на суровините обаче е струвало на компанията допълнителни разходи в размер на 130 млн. долара за последните три месеца на миналата година.
За сравнение, за същото тримесечие на 2003 г. компанията отчете загуба в размер на 427 млн. долара.
Оборотът на Goodyear е нараснал до рекордните 4,8 млрд. долара, или с 24% повече спрямо 3,9 млрд. долара за същото тримесечие на 2003 г.
Ръстът в резултатите се дължи на увеличението на продажбите и по-специално на нова гама продукти, предлагани на по-високи цени.
За тримесечието Goodyear е продал 55 милиона гуми спрямо 53 млн. за сравнимия период на предходната година.
В началото на годината от компанията съобщиха, че са разработили уникална технология, с помощта на която спуканите гуми се “поправят” сами. Те са предназначени за тежкотоварни автомобили, като технологията позволява изминаването на шест пъти по-голямо разстояние от тежкотоварен автомобил при спукване на гума, отколкото това би станало с обикновена гума в същото състояние.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.