За сравнение, приходите от продажби на услуги на Инвестор.БГ за 2006 г. бяха над 622 хил. лв., което е ръст от над 260% спрямо предходната година. За първото тримесечие на 2007 пък групата отчита приходи в размер на 230 хил. лв., или увеличение от 170 на сто спрямо януари-март 2006 г.
Общо за миналата година брутният агенционен пазар в България е бил около 12,5 млн. лв. (7 млн. нето). Само година преди това той е бил 5,6 млн. лв. Това означава ръст от над 110%.
Най-много средства за реклама в интернет през 2006 г. са отделяли компаниите от сектор комуникации. Лидер в онлайн рекламата е Vivatel, следвана от БTК и Mtel. Банките и финансовите услуги за втора поредна година се нареждат на втора позиция. Като лидер се очертава банка ДСК, следвана от ОББ. Ръст на рекламните обеми за интернет спрямо 2005 г. се наблюдава и при компаниите от автомобилния бранш.
Прави впечатление, че делът на интернет рекламата от общия рекламен пазар непрекъснато се увеличава, като очакванията за България са през следващите няколко години той да варира между 5 и 10%.
Друга водеща тенденция на интернет пазара, която се забелязва от средата на миналата година, е окрупняването на средата посредством закупуването на по-малки или големи сайтове като придобиването на сайтовете Rabota.bg и Automedia.bg от Инвестор.БГ.
По думите на Любомир Леков, основна насока за развитие на интернет занапред ще бъде и все по-голямото разпространение на платените услуги, които вече започват да заменят някои от т.нар. пиратски сайтове.
Като пример той посочи легалното закупуване на музика онлайн, което вече съвсем не е непозната практика след българските потребители въпреки все още малката използваемост на кредитните карти като начин за онлайн разплащане.
„Все пак за мен е показателен фактът, че появата на големи хитове на утвърдени български изпълнители в нашия онлайн музикален магазин MP3.bg води до засилен интерес към легалното купуване на музика. Например след поредния хит на Ъпсурт отчетохме нараснал брой разплащания с кредитни карти въпреки останалите опции за плащане в сайта“, заяви Леков.
*Взима се предвид брутният агенционен пазар – рекламният пазар, който минава през рекламни агенции, а не е реализиран от директни сделки между рекламодател и медия. Нетните приходи се формират след приспадането на комисионите на рекламните агенции.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.