Петко Матеев работи в “ЛВК Винпром” Търговище от 1976 г., с прекъсване от 1986 до 1990 година, когато е в Кабул и е съветник на министъра на хранително-вкусовата промишленост на Афганистан. От 1990 г. насам е изпълнителен директор на лозаро-винарския комплекс.
Разговаряме с г-н Матеев за мястото на българските вина и високоалкохолни напитки на вътрешния и външния пазар и за плановете за развитие на компанията.
- Г-н Матеев, какво е съотношението на продажбите ви у нас и в чужбина? Кои са най-големите външни пазари на ЛВК-Винпром Търговище?
За нас приоритетен е българският пазар и българският потребител - ако един български производител не е спечелил доверието и лоялността на българския потребител, ако не е стъпил стабилно на родна земя, трудно би могъл да разчита на сериозни успехи в чужбина – това с особена сила важи за винения бранш.
Зад граница реализираме 20% от произвежданата продукция, като основни пазари са Русия, САЩ и ЕС. Не липсват и екзотични дестинации за нашите вина като Венецуела, Виетнам Тайланд, Сейшелите, Коста Рика... Имаме продажби и в страни с традиции във винопроизводството като Франция и Италия.