IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Основното предизвикателство пред БФБ е привличането на нови емитенти

Въпреки някои положителни тенденции, все още не достига достатъчно свободен обем атрактивни акции от повечето емисии

Основното предизвикателство пред БФБ е привличането на нови емитенти

Като цяло капиталовият пазар е непозната за българина област

Липсата на достатъчен интерес у емитентите за набиране на капитал през фондовата борса представлява основен проблем за развитието на капиталовия пазар, се казва в публикуваните днес на сайта на БФБ-София „Анализ на капиталовия пазар и стратегията на БФБ-София АД за неговото развитие до 2007 г.”. Анализът и стратегията са изготвени от Центъра за икономическо развитие.

Въпреки някои положителни тенденции все още не се достига достатъчно свободен обем атрактивни акции от повечето емисии. Привличането на нови емитенти на БФБ-София трябва да бъде осъзнато като първостепенно предизвикателство”, се казва още в документа.

В анализа се посочва, че трябва да се направи аргументиране и популяризиране на новите възможности за изгодно финансиране през капиталовия пазар за потенциалните емитенти, както и да се съкратят сроковете и тежестите по регистрация на нови емисии. Трябва да се правят периодични анализи за откриване на потенциални нови атрактивни емитенти и да се прилага индивидуален подход към всеки от тях.

В борсата се приемат мнения и препоръки по стратегията, а след обсъждане и евентуалното приемане на някои от тях, както и оформянето на крайния вариант, ще бъде подготвена програма за въвеждането на стратегията с дати, бюджет и изпълнители,” каза за Investor.bg изпълнителният директор на БФБ-София Георги Драйчев. Той допълни, че обсъждането ще бъде първо на експертно ниво, а след това от Съвета на директорите на борсата.

Освен начините за привличане на емитенти, в документа е посочено, че данъчните стимули не само за емитентите, но и за инвеститорите и различни групи посредници остават един слабо използван, но силен механизъм за стимулиране на капиталовия пазар. Посочено е също, че трябва да се търсят нови финансови активи, които да се търгуват на фондовата борса, а също и възможностите за развитие на нови пазари.

Анализ на капиталовия пазар и стратегията на БФБ-София АД за неговото развитие до 2007 г.” дава насоки за обща популяризация на БФБ-София, както и за регионалната й политика.

Стратегията за развитие на капиталовия пазар до 2007 г. е изготвена на базата на анализа на сегашното състояние на пазара, както и на неговото място в икономиката на страната. Важно място в анализа заемат и нагласите към капиталовия пазар, формирани на базата на социологически изследвания.

От тях става ясно, че като цяло капиталовият пазар е непозната за българина област. Общо 67% от извадката посочва, че не е участвала в масовата приватизация, а половината от взелите участие не са потърсили повече информация. Две трети от българите знаят за БФБ-София, но не се интересуват от дейността й.

Дори сред представителите на бизнеса делът на проявяващите интерес към търговията на борсата е минимален – едва 5,3% редовно търсят информация, а 68 на сто въобще не се интересуват. За осем от 10 компании емитирането на акции или облигации на борсата е непознат начин за финансиране.

Ценните книжа рядко се възприемат от населението като печеливша инвестиция. Едва 6,1 на сто определят държавните ценни книжа като най-добро вложение, 5,2% - акциите и 1,4% – облигациите.

"Анализ на капиталовия пазар и стратегията на БФБ-София АД за неговото развитие до 2007 г.” - pdf

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата