Наближават дните за най-голямото пазаруване, а търговците вече започнаха да "зарибяват” клиенти с обещания за разпродажби. Тази година българите са склонни да похарчат средно по 419 лв. по време на намаленията, според проучване на платформата Black-Friday.Global.
"Триковете на търговците са в няколко направления. Някои приоми са класически - несъществуващи намаления, неспазване на минималните и масималните срокове за тях. Наблюдаваме и трикове чрез социалните мрежи - да се анонсират известни личности в кампании, а те дори не знаят за дадения продукт", посочи за "Денят ON AIR" председателят на КЗП Димитър Маргаритов.
При Черния петък и коледното пазаруване, както и другите празници, не се наблюдавал ръст на жалбите, което било интересен феномен - тогава търговците се подготвяли по-адекватно.
Във виртуалното пространство се слувало по-често дни преди Черния петък да се вдига цената на дадена стока, а в търговските обекти се анонсирали бомбастични проценти отстъпка.
"Като цяло в рамките на кампаниите анонсите са коректни, но не са чак толкова големи процентите намаления, за разлика от много други държави", каза още той пред
.
В рамките на Черния петък от КЗП правели над 250 проверки, около 15% от тях засичали нарушения.
"Доверяваме се на процентите, а не на реалната цена", коментира Маргаритов.
Според статистиката на Black-Friday.Global за Черен петък 2017 най-голямата полза от Черния петък получават американците, канадците и украинците – в тези страни средната отстъпка в онлайн магазините за последния петък на ноември възлиза на 66 – 68%.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.