Традицията около производството на "Божоле Нуво" започва през 50-те години, след Втората световна война. Две неща обуславят "Божоле Нуво" като традиция - реколтата е била твърде обилна, количеството е било много голямо. Това е вино, което съдържа по-малко алкохол, но трябва да се консумира бързо. Това каза Стефан Дeлайе, председател на Френско-българската търговска и индустриална камара, в предаването "В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.
Гостът разказа за ежегодните фестивали, които се организират, като в отделните страни те се отбелязват по различен начин.
"В България сме избрали да направим бизнес коктейл и да празнуваме с цялата българо-френска бизнес общност", допълни той.
Делайе обясни, че младото "Божоле Нуво" е с кратък процес на ферментация, в него няма много пенин, което го прави леко, като към него се добавя плодов вкус.
Българските потребители оценяват "Божоле Нуво" като едно ексклузивно френско вино, което могат да опитат веднъж в годината. Това сподели Весела Тодорова-Мозеттиг, директор на Френско-българската търговска и индустриална камара.
Двамата гости споделиха, че пазарите, на които най-много се разпространява виното, са в САЩ, Азия и континентална Европа.
Според Стефан Делайе налаганите от САЩ мита на определени продукти, сред които и виното, биха довели до негативен отпечатък върху американската икономика.
Целият разговор вижте тук
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.