IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Филип Котлър: Българските компании трябва да мислят мащабно

Проф. Филип Котлър е една от най-влиятелните личности в света на фирменото управление; заема четвърто място в класацията на Financial Times за най-големите имена в мениджмънта за всички времена

Филип Котлър: Българските компании трябва да мислят мащабно

Проф. Филип Котлър е една от най-влиятелните личности в света на фирменото управление. Той гостува в страната ни за еднодневен семинар, проведен с медийното партньорство на Investor.bg.

Котлър е автор на множество публикации относно маркетинга, фирменото управление и с годините си е спечелил славата на един от най-големите специалисти по отношение на управлението. Носител е на много престижни награди, заема четвърто място в класацията на Financial Times за най-големите имена в мениджмънта за всички времена. Неговите книги са преведени на над 20 езика, а продажбите им надхвърлят три милиона екземпляра.

- Възможно ли е в България да бъде използван социално ориентиран маркетинг, без това да доведе до забавяне на икономическия растеж?

Социално отговорният маркетинг изисква компаниите да правят и други неща освен да печелят пари, да не създават проблеми като замърсяване, да помагат на бедните и т.н. В момента основна цел е да бъдат накарани компаниите да провеждат социално отговорен маркетинг, да правят добри неща за обществото – да не замърсяват и т.н. Досега един икономист би казал, че корпорациите покриват само собствените си инвестиции, но ние искаме да ги накараме да заплащат и щетите, които нанасят на обществото и хората.

- Мислите ли, че в България вече има бизнеси, които се отличават с нещо много специфично?

За съжаление, не съм бил в страната достатъчно дълго, за да усетя какъв би бил потенциалът и какво може да се развие, но впечатленията, които имам, по принцип са, че компаниите трудно напускат зоната на спокойствието – продават това, което си продават на местния пазар, и произвеждат това, в което имат опит. Липсва мащабното мислене, смелостта да се опита разрастване на бизнеса, създаването на нови продукти. А това трябва да се промени, защото България вероятно има уникални и единствени продукти.

Вижте цялото интервю
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Бизнес
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата