Спад отчитат в пивоварния бранш заради кризата с коронавируса.
Наливното пиво, т.е кеговете, са едва 2% от бирения пазар за шестмесечието. Поради намалената покупателна способност на потребителите, стагнираната реализация през заведенията, силно намалелия туристически поток, сегментът на стъклените бутилки също намалява, а на пластмасовите се увеличава. Запазва се обаче тенденцията за увеличаване на продажбите в кенове, съобщиха от браншовата организация в навечерието на професионалния си празник Илинден.
Над 150 различни марки и стилове пиво се произвеждат в България, като в страната оперират три големи компании и 28 малки и средни предприятия.
Пазарните данни показват, че продажбите на бира за 2019 г. са 5.4 млн. хектолитра, като портфолиото на пивоварните компании се е разширило с 25 нови марки и асортимента бира. При опаковките обновяването включва 40 кенове и бутилки с нови визии.
Според отчета на Агенция "Митници" постъпленията от акциз за бира за 2019 г. са 78.8 млн. лева - с 2.7% под предходната 2018 г., което кореспондира и на лекия спад в обема на реализираното пиво.
Над 10 млн. литра е консумираната безалкохолна и нискоалкохолна бира у нас през 2019 г., като тенденцията е всяка година този обем да расте. В страните от ЕС като осреднената стойност сегментът на безалкохолните бири е 3%.
Според проучване от юни всеки втори българин (55% от респондентите) твърди, че пие бира поне веднъж седмично.
В пивоварната индустрия работят 2 100 души. Въпреки кризата, няма освободени работници.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.