Общо 20% от фирмите у нас са се сблъсквали с проблеми с имитацията на свои търговски марки и географски означения, сочи анкета на социологическа агенция МБМД сред 50 патентни специалисти и 100 компании, нуждаещи се от закрила на интелектуална собственост.
74 на сто от анкетираните фирми имат свои марки и географски означения, които се стремят да наложат на пазара.
Според патентните специалисти качеството на българското законодателство в областта на интелектуалната собственост е хармонизирано с европейското, като 52% го определят като добро, а други 44% го считат за много добро. Критично настроени са едва 4 на сто от експертите.
Не толкова положителни са мненията обаче относно прилагането на законите. Общо 28 на сто от анкетираните специалисти определят като лошо или много лошо приложението на законодателството, като на това мнение са и близо половината (49%) от анкетираните компании.
Засега българските фирми изглежда не полагат усилия за защитата на марките си. „99% от делата в Софийски градски съд са за защита на чуждестранни марки“, каза по време на дискусията Жаклин Комитова, зам.-председател на СГС.
Единични са случаите за защита на български марки. „Почти няма световноизвестна марка в сферата на облеклата и алкохола, която да не е засегната у нас“, каза Комитова, като за пример посочи Armani, La Costa, Gucci, Sony, Johnny Walker и други.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.